Te balonezi de la fasole? Iata 5 sfaturi pentru reducerea disconfortului – I

Iata 5 sfaturi pentru reducerea disconfortului - I

Daca deodata mancati mai multe fasole uscata sau din conserva decat de obicei, probabil ca ati descoperit doua lucruri. Una, ele iti pot ridica serios mesele si doua, pot duce la balonare si gaze mai putin de dorit. Deci, cum poti reduce balonarea fara a elimina complet fasolea din dieta ta?

1. Clatiti inainte de a manca.
Sarea este adesea folosita ca conservant pentru multe alimente din conserve, ceea ce poate reduce hidratarea si poate duce la balonare. „Clateste fasolea din conserve inainte de a manca sau a gati cu ele. Clatirea poate reduce acidul fitic si polizaharidele gazoase de pe fasole.

2. Luati suplimente probiotice.
Medicul functional in medicina Amy Shah, M.D., spune ca balonarea mbg este de obicei „cauzata de un dezechilibru al bacteriilor bune si rele din intestinul tau”. Alimentele si suplimentele probiotice pot ajuta la gestionarea balonului prin introducerea bacteriilor sanatoase la nivelul intestinului si sustinerea unui echilibru sanatos in microbiom. *

Cu toate ca nu toate tulpinile sunt eficiente pentru a face aceasta treaba, Miller spune, „un amestec bun de tulpini de Lactobacillus si Bifidobacterium poate ajuta la descompunerea amidonului rezistent si la reducerea gazelor.” *

3. Inmoaie-ti fasolea.
Cu continut mare de fibre, amidon rezistent si zaharuri complexe, fasolea poate fi greu de digerat. Pentru a descompune acele componente greu de digerat, Cannon sugereaza achizitionarea de conserve de fasole pre-imbibate. Daca optati pentru fasole uscata, ea va recomanda sa le inmuiati peste noapte. Inmuierea boabelor „scapa zaharurile din fasolea care este responsabila pentru productia de gaze”.

Gatitul sub presiune a fasolelor uscate este o alternativa rapida si usoara la inmuiere, care poate scadea gazele nedorite.

 

You Might Also Like