Produsele de beauty fara apa – următoarea frontieră a frumuseții verzi

Până în 2025, 5 miliarde de persoane vor fi afectate de deficitul de apă. Astăzi, aproximativ 1,1 miliarde de persoane nu au acces la apă și 2,7 miliarde de persoane au cel puțin o pana de apa pe lună. Există mulți factori care contribuie la acest lucru – de la creșterea populației și agricultură la, desigur, schimbările climatice.

Pe măsură ce spațiul de înfrumusețare începe să se îndrepte către opțiuni mai ecologice, mai durabile, de la ambalajul folosit la ingrediente mai bune pentru mediu, o zonă despre care vom începe să auzim mai mult este consumul de apă. De ce? Deoarece apa este folosită în nenumărate produse de înfrumusețare.

„De zeci de ani apa a fost un ingredient de umplutură ieftin și ușor disponibil”, spune Krysia Boinis, cofondatorul Vapor Beauty. Brandul este un element principal în spațiul de machiaj curat și a relansat recent reformulările și ambalarea nouă, mai ecologică. Cea mai mare parte a reformulării? Aproximativ 97% din produsele lor nu contin apa. „Pe măsură ce consumatorii și mărcile devin mai conștienți de deficiența globală de apă, vom vedea că apa este tratată ca fiind resursa prețioasă. Formularea fără apă va continua să fie o alegere durabilă, cea care susține cea mai mare conservare a mediului.”

Tendința a fost acceptata deja de mai bine de un an: companii precum Unilever, L’Oréal și Procter & Gamble s-au angajat să reducă amprenta apei în anii următori în grade diferite. Mrile branduri își asumă angajamente în ceea ce privește măsuri mai durabile – de obicei, atunci când observi un impact mai mare, la urma urmei – ceea ce este interesant acum sunt aceste mărci mai mici, mai agile, care pot implementa schimbarea mai rapid. Prin urmare, Vapor Beauty reuseste să își reformuleze întreaga linie, la fel cum noul brand Pinch of Color este capabil să se lanseze cu formule complet fără apă.

Desigur, asta nu înseamnă că este ușor.

„Creșterea în Albania și întâmpinarea deficienței de apă din prima parte, așa că știam că acest lucru este important” spune Linda Treska, CEO-ul Pinch Of Color. „Dar crearea de produse fără apă poate fi o provocare foarte mare, deoarece apa a fost și continuă să fie unul dintre ingredientele principale ale produselor de înfrumusețare și îngrijire personală”. Așa că, în timp ce vom vedea absolut branduri, toate formulările cu apă redusă în următorii ani, ajungerea la acest punct ar putea dura ceva, având în vedere obstacolele formulei.

Beneficiile ecologice evidente, formulele fără apă sau reduse cu apă tind să fie, de asemenea, mai puternice și să dureze mai mult timp. (Acest lucru înseamnă că puteți scăpa folosind mai puțin și nu este necesar să o aruncați la fel de des, ceea ce nu este atât de coincident este un alt beneficiu pentru mediu.) „Majoritatea produselor de înfrumusețare sunt cu apă de 80-95%. Aceasta înseamnă „activ”; ingredientele sunt diluate și, din moment ce apa poate crește cu ușurință bacteriile, este necesar să se adauge conservanți chimici care sunt cunoscuți iritanți și cancerigeni, apoi se adaugă alte sintetice pentru a conferi o textură sau miros experienței produsului, transformând apa în texturi și forme variate în atrage și încântă clientul. Deci, în esență, clientul achiziționează un produs diluat și poluat supra-ambalat în plastic”, spune Tina Hedges, formulator de produse și fondator al LOLI Beauty.

You Might Also Like