Durerea – semnatura: Corpul fiecaruia reactioneaza diferit la stres

Deși credem că mindfulness este un factor esențial în optimizarea bunăstării noastre, ne dăm seama că uneori poate fi dificil să găsim timpul pentru a intra într-un spațiu meditativ, mai ales în timpul unei zile ocupate. Totusi, printr-o meditație de 5 minute pentru aceia dintre noi care doresc să adăugăm puțină atenție la locul de muncă, ne putem reconecta cu corpurile noastre, nu numai că putem elibera tensiunea fizică, ci și ne liniștim mințile și ne readucem în prezent. Această mică sesiune de mindfulness de 5 minute ar putea avea efecte de lungă durată!

Fiecare dintre noi are un model de semnătură pentru a menține stresul în corp – există anumiți mușchi pe care îi strângem și zone comune de tensiune. Pentru unii, anxietatea se manifestă ca o presiune aprigă, ca și cum capul ar fi blocat o menghină; alții au un disconfort constant și dureros la nivelul gâtului și umerilor; în timp ce unii suferă de afecțiuni ale stomacului, care ii trimit catre cea mai apropiata toaletă când grijile abundă. În timp ce s-ar putea să fim foarte atenți la câteva dintre modurile in care corpul uman reactioneaza la situatii de stres, altele pot fi mai sporadice și mai lipsite de claritate, necesitând o pauza de la rutina noastra.

La scurt timp după ce am început să exersez mindfulness, mi-a devenit clar că regiunea de pe partea inferioară a spatelui și a fundului se va înăspri atunci când mă simțeam neliniștită sau copleșită, ceea ce duce la oboseală musculară și durere. S-ar putea presupune că stresul meu cronic ar fi dus cu grație la glute dure, dar nu, desigur că nu.

Singura consecință secundară notabilă a fost sciatica cronică, destul de literal o durere iritantă în fundul meu. Ce-i cu ironia? Nu a fost nevoie să cercetez îndeaproape această constelație de senzații, întrucât disconfortul neobosit și neplăcut se făcea evident. Abia după câțiva ani de practică am început să observ cum stresul crescut m-a determinat să-mi încordez și mușchiul gambei stângi.

Într-o dimineață după o ședință de terapie, îmi amintesc că mă întreb de ce în lume doar soldul meu stâng era dureros și obosit. A fost nevoie de timp și repetări pentru a realiza că acesta este unul dintre zonele corpului meu afectate de stres. Câțiva ani în urmă, am transformat într-o mai bună fată de tensiune la nivelul umerilor și gâtului, înăsprirea rezidenței după ore întregi de lucru la computer și citind. Si asa incepe.

You Might Also Like