Ce se intampla, doctore?

Ați putea să vă întrebați: de ce în lume aș vrea să mă concentrez efectiv pe zonele de disconfort din corpul meu? Marea întrebare! Multumesc pentru joc. În ciuda tendinței predominante și tentante de a ignora conexiunea complicată, dar și incontestabilă dintre corpuri și minți, este esențial pentru bunăstarea noastră fizică și psihică generală sa o tratam cu mai multă atenție. Scopul scanării corpului este triplu.

Numărul unu este să ne scoată din pilotul automat, să ne readucă la momentul prezent și să ne ofere un calm imediat, astfel încât să putem să gândim clar și să acordăm prioritate cu înțelepciune. Imaginați-vă cum puteți intra în următoarea întâlnire sau conversație diferit, poate mai creativ și cu o abordare mai deschisă, dacă vi se oferă un moment pentru a vă întrerupe și relaxa corpul. (Chiar mai bine, imaginează-ți dacă toți colegii tăi au făcut la fel.)

Doi, scanarea corpului la birou este o pauză atentă concepută pentru a vă conștientiza pe deplin senzațiile corpului în continuă schimbare în mijlocul unei zile aglomerate, învățându-vă să recunoașteți ce senzații sunt prezente în corpul vostru în acest moment.

În loc să ne detasam fără cunoștință de faptul că avem sentimente reale, simțim corpurile atașate capetelor noastre intelectuale – corpuri pe care tindem să le reducem, să minimalizăm sau să le ignorăm – devenim mai conștienți de sentimentele noastre fizice subtile, precum și de modul în care se schimbă nuanță și în intensitate. La fel ca în propria experiență, tiparele dvs. unice se pot schimba în timp, de aceea este util să le monitorizați în mod continuu.

În cele din urmă, este important să ne familiarizăm cu senzațiile comune și cu zonele noastre de stres de semnătură, deoarece cu cât suntem mai conștienți, cu atât mai repede putem să ne atenționăm când suntem stresați, ceea ce, ca și în cazul mușchiului meu stâng, nu este întotdeauna imediat aparent.

Doar atunci când suntem atenți, putem acționa în numele nostru. Acum, când observ o durere în umerii mei, este un memento să le scap încet, să respir adânc și să mă așez înălțat, poate adăugând o întindere drăguță, aplecând ușor capul înapoi și privind în sus. De asemenea, este o oportunitate pentru mine să fac o pauză și să mă interesez asupra nivelului meu general de stres, oferindu-mi informații valoroase cu care să lucrez și capacitatea de a face recalibrări mici și subtile în viața mea.

Puteți practica această pauză atentă cu ochii deschiși sau inchisi!

You Might Also Like