Mananca mai mult din aceasta aliment de dragul sanatatii tale metabolice, spune un studiu

Mananca mai mult din aceasta aliment de dragul sanatatii tale metabolice, spune un studiu

Cand va ganditi la beneficiile migdalelor, probabil ca va vin in minte „ sanatoase pentru inima ” si „ ambalate in proteine ”. Dar ce zici de modul in care nucile afecteaza metabolismul, nivelul insulinei si inflamatia? Un studiu recent, publicat in revista Frontiers in Nutrition , ofera o perspectiva asupra acestei intrebari – si, spoiler: Gustarea de migdale poate spori sanatatea metabolica !

Modul in care migdalele sustin sanatatea metabolica.
Studiul a analizat efectele consumului de migdale la 275 de tineri adulti cu varste intre 16 si 25 de ani care locuiesc in Mumbai, India. Fiecare dintre participanti a avut markeri metabolici care indica faptul ca au prediabet. Cercetatorii si-au propus sa determine modul in care interventia nutritionala prin gustari sanatoase le-ar putea sustine sanatatea metabolica.

Participantii au fost impartiti in mod aleatoriu in doua grupuri: Unui grup i s-au administrat zilnic 56 de grame de migdale crude (aproximativ 46 de nuci), in timp ce grupului de control i s-a oferit o gustare din faina integrala de grau, faina de naut, sare si condimente indiene. In afara de mancarea gustarilor lor de doua ori pe zi, participantilor li s-a cerut sa isi mentina stilul de viata obisnuit, inclusiv dieta si tiparele de exercitii.

Studiul a fost realizat pe parcursul a 90 de zile. La sfarsitul studiului, grupul de migdale a aratat o reducere semnificativa a nivelurilor de hemoglobina glicozilata (alias HbA1c, un marker pentru controlul glucozei) si a colesterolului total, precum si o crestere a nivelurilor de colesterol bun. Desi nu este semnificativ statistic, grupul de migdale a vazut, de asemenea, o reducere a markerului inflamator IL-6 .

Includerea migdalelor intr-o dieta echilibrata are potentialul de a fi o strategie nutritiva pe baza de alimente naturale, pentru reducerea riscului de prediabet, arata studiul. „Cu toate acestea, ar putea fi util sa efectuati un studiu pe termen lung care ar examina efectul migdalelor impreuna cu consiliere dietetica si / sau exercitiu fizic”, adauga autorii.

In timp ce studiul a facut referire la migdale, in special, alte studii au descoperit ca sardinele , precum si dietele bogate in vitamina C, carotenoizi si cereale integrale , pot reduce, de asemenea, riscul aparitiei diabetului.

You Might Also Like